دانستنی های لازم برای یک سفر لذت بخش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در تفلیس جاذبه های طبیعی ، جاذبه های تاریخی و وجود امکانات مناسب گردشگری دست به دست هم داده اند تا از این شهر یک مقصد توریستی ایده آل بسازند . این شهر از طبیعت زیبایی برخوردار بوده و زیبائی های طبیعی ان چشم نواز می باشد . گردشگران تور گرجستان در سفر به این شهر می توانند به جاذبه های طبیعی مانند دریاچه لیسی سر زده و از محیط زیبای آن لذت ببرند . دریاچه لیسی در نزدیکی شهر تفلیس واقع شده و از برترین جاذبه های این شهر به شمار می اید . در ادامه با این دریاچه بیشتر آشنا می شویم .

این دریاچه که در بخش شمال غربی تفلیس قرار گرفته با 0.47 کیلومتر مربع وسعت یک منطقه تفریحی محبوب در تفلیس محسوب می گردد . دریاچه لیسی تفلیس در مجاورت رودخانه کورا است و آب آن از باران ، برف و آب های زیر زمینی تامین می گردد . بهتر است بدانید که این دریاچه و محیط پیرامون آن ، برای گونه های مختلف پرندگان و حیواناتی چون لاک پشت ، روباه و خرگوش زیستگاهی مناسب به شمار می آید .

Lisi Lake



برخی ها برای لذت بردن از زیبائی های طبیعی به این دریاچه می روند ، تعدادی برای پیاده روی این دریاچه را انتخاب می کنند ، برخی دوست دارند دوچرخه سواری در یک محیط کوهستانی را تجربه کنند ، عده ای برای گرفتن عکس های زیبا از طبیعت تفلیس به دریاچه مراجعه می کنند و بسیاری نیز برای لذت بردن از آب و هوای مطبوع ، شنا ، قایق سواری ، ماهیگیری ، پیک نیک ، حمام آفتاب و انواع ورزش های آبی به دریاچه لیسی سر می زدند . با توجه به موارد ذکر شده این دریاچه می توان یکی از تفریحات تفلیس دانست .

جاذبه های گردشگری تفلیس

گردشگران تور تفلیس با بازدید از دریاچه لیسی ، علاوه بر تفریح می توانند گوشه ای از زیبائی های طبیعی گرچستان را از نزدیک لمس کنند . این دریاچه در عمیق ترین قسمت 4 متر ژرفا دارد . منطقه اطراف این دریاچه ، صخره ای و خشک است و پوششی از انواع بوته ها به چشم می خورد . توجه داشته باشید که در اطراف این دریاچه چند کافه و رستوران و همچنین زمین بازی کودکان وجود دارد .

 

آب و هوای دریاچه لیسی گرجستان

دریاچه لیسی یکی از دیدنی های تفلیس است . این دریاچه دارای آب و هوایی گرم و مدیترانه ای است . در طول سال در این منطقه تقریبا 400 میلی متر بارش (در ماه ژانویه کمتر از 20 میلی متر ، در آوریل و جولای کمتر از 40 میلی متر و در ماه اکتبر کمتر از 30 میلی متر ) و 20 تا 30 روز بارندگی سنگین وجود دارد . همچنین 10 تا 20 روز نیز این دریاچه پوشیده از برف می باشد . میانگین حداکثر دما در این دریاچه 37 درجه سانتیگراد است که معمولا در ماه جولای اتفاق می افتد .

دریاچه لیسی گرجستان

نحوه دسترسی به دریاچه لیسی تفلیس

همانگونه که بیان شد Lisi Lake در شمال غربی تفلیس و در نزدیکی شهر واقع شده است لذا با یک درایو 10 دقیقه ای از مرکز شهر می توان به این دریاچه رسید . در واقع  راحت ترین راه برای رسیدن به این دریاچه استفاده از تاکسی می باشد ، با این حال در نزدیکی این دریاچه و فضای سبز اطراف آن ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی