دانستنی های لازم برای یک سفر لذت بخش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

روسیه کشوری پهناور در اوراسیاست که با داشتن بیش از 144 میلیون نفر جمعیت نهمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می اید . این کشور با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی و با اقیانوس های آرام شمالی و منجمد شمالی و همچنین دریاهای خزر ، سیاه و بالتیک مرز آبی دارد . مسکو به عنوان اصلی ترین و مهمترین شهر روسیه و بزرگترین شهر قاره اروپا در قسمت غربی این سرزمین و در بخش اروپایی روسیه واقع شده است . به دلیل موقعیت خاص این کشور در عرض های جغرافیایی بالا ، اغلب مناطق آن سردسیر و کم بارش بوده و تراکم جمعیت در این مناطق پایین و حتی خالی از سکنه می باشد . واحد پول روسیه روبل ، پیش شماره تلفن روسیه 7+ و زبان رسمی این کشور روسی می باشد.

نکاتی درباره سفر به روسیه


روادید و ویزای روسیه

مسافران و گردشگران برای ورود به خاک روسیه باید برای اخذ ویزا اقدام کنند . گردشگران برای رفاه و راحتی می توانند مدارک مورد نیاز را به یک آژانس معتبر ارائه داده و خود را برای سفر آماده سازند . توجه داشته باشید که ویزای عادی روسیه یک هفته بعد از تاریخ درخواست و ویزای فوری یک روز کاری بعد از تاریخ درخواست صادر می گردد . مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی روسیه شامل تائیدیه گردشگری ، بلیط رفت و برگشت هواپیما ، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار ، پرینت فرم تکمیل شده در سایت visa.kdmid.ru و امضای آن ، یک قطعه عکس 3×4 و پرداخت هزینه می باشد .

ویزای روسیه

در سفر به روسیه کجا را باید دید

روسیه در وسعت پهناور خود جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز متعددی دارد که برخی از آن ها با ویژگی های خاص از شهرتی جهانی برخوردار بوده و در میان گردشگران محبوب می باشند . از برترین جاذبه های روسیه که در سفر به این کشور باید حتما دید می توان به گزینه هایی چون موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ ، کاخ کرملین و حمام های سندونی مسکو ، شهر مردگان دارکوفس ، کلیسای ناجی در خون سنت پترزبورگ ، کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ مسکو ، خط آهن سیبری ، اجراهای باله و اپرا ، دورنمای نوسکی ، شهر باستانی حلقه طلایی ، کلیسای کازان سنت پترزبورگ ، کاخ های مجلل سنت پترزبورگ و ... اشاره نمود .

برترین جاذبه های گردشگری روسیه

چه وقت باید به روسیه سفر کرد

با توجه به وسعت پهناور روسیه ، تفاوت شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف این کشور امری کاملا بدیهی و واضح است به طوری که بخش های شمالی از زمستان هایی طولانی برخوردار بوده و بخش های جنوبی روسیه مانند شهر سوچی آب و هوایی نیمه گرمسیری دارند . به طور کلی تیر و مرداد گرمترین ماه ها در روسیه هستند و این کشور در ماه های اردیبهشت ، خرداد و شهریور کمترین ازدحام را دارد . آذر - اسفند برخی از اماکن تعطیل بوده و بازدید از ان ها امکان پذیر نمی باشد .

شرایط آب و هوایی کشور روسیه

غذاهایی که در سفر به روسیه باید امتحان کرد

یکی از کارهایی که گردشگران تور روسیه نباید به سادگی از کنار آن عبور کنند چشیدن غذاهای خوشمزه محلی و سنتی این سرزمین است . تنوع غذاهای روسیه بسیار بالاست . برخی از این غذاها با تاریخ و فرهنگ روسیه عجین شده و طرز تهیه آن نسل به نسل انتقال یافته است . از خوشمزه ترین غذاهایی که در سفر به روسیه باید امتحان کرد می توان به خاویار ، پیراشکی ، سوپ برش ، بیف استراگانوف ، بلینی ، سالمون دودی ، دلمه کلم ، پلمنی ، نان گندم سیاه ، کواس و ... اشاره نمود .

غذاهای محلی روسیه

آداب غذاخوری در کشور روسیه

  • برای سرو غذا چاقو را در دست راست و چنگال را با دست چپ نگه داشته و جابجا نکنید .
  • دست را بر روی میز بگذارید حتی اگر از آن استفاده نمی کنید .
  • وقتی سرو غذا به اتمام رسید چاقو و چنگال را در وسط بشقاب قرار دهید .

 

سوغات روسیه

اغلب مسافران در سفرشان (کاری و یا تفریحی) بخشی از زمان خود را به تهیه سوغاتی برای خانواده ، دوستان و آشنایان اختصاص می دهند . در سفر به روسیه نیز گردشگران با توجه به بودجه و شرایط خود می توانند از میان سوغاتی های محبوب روسیه بهترین را از بازارها و مراکز خرید روسیه خریداری کنند . عروسک های چوبی ماتروشکا ، اوشانکا (کلاه پشی گوشی دار) ، سماور ، شکلات ، پنیر سفت ، کت ارتشی و کت پشمی از محبوب ترین و معروفترین سوغات روسیه به شمار می ایند .

سوغات کشور روسیه

یادگیری چند کلمه روسی

دانستن چند کلمه کاربردی روسی در سفر به روسیه می تواند کمک بزرگی باشد . چرا که در کشور روسیه غالب مردم به زبان روسی صحبت می کنند و تعداد افرادی که در این کشور زبان انگلیسی می دانند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد . به گردشگران تور روسیه و مسافران توصیه می گردد چند نمونه از نرم افزارهای ترجمه را قبل از سفر بر روی تلفن همراه خود نصب کنند . در ادامه چند نمونه کلمه روسی ارائه شده است : 

  • سلام : Здравствуйте - (“zdra-stvooy-tye”)
  • بله : да - (“da”)
  • خیر : нет - (“nyet”) 
  • خداحافظ : До свидания - (“da-svee-da-nee-ye”)
  • خواهش می کنم : Пожалуйста - (“pa-zhal-sta”)
  • متشکرم : Спасибо - (“spa-see-ba”)
زبان رسمی روسیه

چند توصیه برای مسافران و گردشگران تور روسیه

  • کرایه حمل و نقل در روسیه قبل از حرکت قابل مذاکره می باشد البته با احتساب انعام .
  • راننده تاکسی ها کرایه را رو به بالا رند می کنند .
  • مبلغ پرداختی برای باربری هر چمدان 60 روبل می باشد .
  • مبلغ پرداختی برای یک روز کامل بهره مندی از راهنمای تور 300 روبل می باشد .
  • روس ها علاقه مند به فرهنگ بوده دوست دارند در مورد فرهنگ کشورشان صحبت کنند . آنان با بحث در مورد تاریخ ، فرهنگ و هنر معلومات و دانستنی های خود را مرور می کنند .
  • در برخورد با اشخاص و هنگام سلام کردن دست بدهید . خانم ها در برخورد با همجنس خود ممکن است 3 بار روی یکدیگر را ببوسند برای این کار معمولا از گونه چپ شروع می کنند . توجه داشته باشید که در آستانه در دست ندهید این کار را بعد از ورود کامل انجام دهید . روس ها  معتقدند دست دادن در آستانه در شگون ندارد .
  • روس ها مردمانی جدی بوده و با لبخند میانه خوبی ندارند اما انان همجنس خود را در آغوش کشیده و با خونگرمی یکدیگر را لمس می کنند .
  • ۹۷/۰۴/۰۴
  • نیکی نورایی

سفر به روسیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی