دانستنی های لازم برای یک سفر لذت بخش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پنیر گرجی

یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های گرجستان پنیر است که در بازارهای محلی ، فروشگاه ها و سوپرمارکت ها به وفور یافت می شود . اما اگر بخواهید مراحل تهیه این پنیر خوش طعم را ببینید بهتر است به مغازه های مخصوص مراجعه کنید . پنیر دودی به سبب ماندگاری بیشتر بهترین نوع پنیر برای سوغاتی است .

چه چیزی از تفلیس بخریم؟

ادویه

ادویه از دیگر چیزهایی است که در سفر به تفلیس می توان به عنوان سوغاتی خریداری نمود . گرجی ها ادویه های مختلفی دارند که از معروف ترین آن ها می توان به سانلی خملی که مخلوطی از گشنیز ، شوید ، ریحان ، برگ بو ، مرزنجوش ، شنبلیله ، جعفری ، زعفران ، فلفل سیاه ، کرفس ، آویشن ، زوفا ، نعنا و فلفل قرمز است اشاره نمود .

معروف ترین سوغات تفلیس

زیورآلات نقره ، لعابی و مینا کاری شده

در تفلیس فروشگاه هایی وجود دارند که انواع زیورآلات دست ساز نقره ای ، لعابی و مینا کاری شده را به فروش می رسانند . این زیورآلات که غالبا در بازارهای محلی تفلیس و فروشگاه های صنایع دستی عرضه می شوند امزوه از طراحی مدرن اما شیوه ساخت سنتی برخوردار می باشند .

خرید سوغات در تفلیس

چورچخلا

چورچخلا با طعم خوشمزه و بی نظیرش از بهترین سوغات تفلیس می باشد . این خوراکی خوش طعم در رنگ ها و قیمت های مختلف به فروش می رسد . در واقع چورچخلا مغزهای به نخ کشیده ای است که در آب انگور غلیظ و یا آب دیگر میوه ها خوابانده شده و خشک می شوند . این کار چندین بار تکرار می گردد تا لایه تشکیل شده روی مغزها ، ضخیم تر شود .

چه چیزی از تفلیس بخریم؟

رومیزی های سنتی

اگر می خواهید برای یکی از دوستان و آشنایان از تفلیس هدیه ببرید یکی از بهترین پیشنهادها برای شما رومیزی های سنتی است . این رومیزی ها ابعاد و طرح های مختلفی دارند که قیمت آن ها بین 30 تا 110 لاری تعیین شده است . فروشگاه کنار کلیسای سیونی تفلیس یا فروشگاه پشت رستوران اسپانیایی در میدان تاریخی تفلیس از جمله فروشگاه هایی هستند که انواع رومیزهای سنتی و طرحدار را به فروش می رسانند .

بهترین چیزهایی که از تفلیس می توان خرید

پاپاخی

پاپاخی یا کلاه های پشمی از دیگر سوغاتی های محبوب تفلیس است که در گرجستان و شهر تفلیس به وفور یافت می شود . این کلاه سنتی معمولا مخصوص آقایان بوده و از نمادهای منطقه قفقاز می باشد .

سوغاتی های محبوب تفلیس

مرباهای گرجی

گردشگران تور تفلیس از این شهر زیبا و تاریخی می توانند انواع مرباهای محلی را خریداری نموده و به عنوان سوغات با خود ببرند . مرباهای گردو ، توت سفید ، میوه کاج و فیجوا از معروف ترین مرباهای محلی گرجستان می باشند . پیشنهاد می شود حتما از این مرباهای خوشمزه تهیه کنید .

چه چیزی از تفلیس بخریم؟

نظرات (۱)

  • غذای گرجستان
  • بهترین غذاهای گرجی یکه یکبار بعد از سفر به گرجستان باید انها را امتحان کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی